Witaj nieznajomy!

Zaloguj się lub załóż darmowe konto

51
Czy możliwe jest że Bóg jest "od zawsze"??
Pytanie zadał(a) gość, 15 stycznia 2009, 20:09
Biblia mówi że Pan Bóg był "od zawsze". Czy to prawda??
tagi: religia

[Zgłoś do moderacji] [Dodaj do obserwowanych]

Odpowiedzi (51)

Odpowiedział(a): killme, 16 stycznia 2009, 11:31 [rozwiń] [#odpowiedz]
-18

Odpowiedział(a): Judyt, 07 stycznia 2011, 17:18
0
Judyt
Nasze umysly nie sa w stanie w pelni tego pojac.Ale to jeszcze nie powod,zeby ten poglad odrzucic.Zastanow sie nad kilkoma przykladami:1 Czas. Nikt nie potrawi powiedziec,kiedy sie zaczal czas.I chociaz konczy sie nasze zycie ,to jednak czas sie nie konczy.Bog nie ma konca ani poczatku.

Odpowiedział(a): Judyt, 11 czerwca 2016, 14:06
0
Judyt
Biblia mowi ze Bog zapewnil czlowiekowi doskinaky poczatek.Gdyby czlowiek byl posluszny. moglby sie bez konca cieszyc doskonalym zyciem/bez chorob,cierpien i smierci.

Odpowiedział(a): gość, 16 stycznia 2009, 22:22 [#odpowiedz]
8
gość
Nie wiem. Nikt tego nie wie. Uważam, ze Bóg istnieje, a te całe krzywdy to wina ludzi. Jakbyśmy się wszyscy normalnie zachowywali nie robili drugiemu krzywdy to by było ok. Każdy ma prawo wybrać drogę. Dobra, albo zła. Jak wybierzesz zła to Ci Bóg tyłka nie bd krył. Wg mnie.

Odpowiedział(a): killme, 21 stycznia 2009, 14:05 [rozwiń]
-10

Odpowiedział(a): gość, 17 stycznia 2009, 16:29 [#odpowiedz]
2
gość
Możliwe, raczej skłaniam się ku temu, że tak, tylko jest to jedna z tych rzeczy, których nasz umysł nie jest w stanie pojąć bo nie jesteśmy Bogiem, nie jesteśmy doskonali i nigdy nie będziemy w stanie zrozumieć wszystkich rzeczy...
Ja bym się po prostu nad takimi sprawami nie zastanawiała, ponieważ jest to czysta strata czasu. Trzeba zaufać sobie i opowiedzieć się po jednej lub drugiej stronie.

Bóg stworzył nas na swoje podobieństwo, które polega na świadomości i wolności. Nie rozumiem czemu miałby to zmieniać i ingerować w nasze życie. Sami sobie robimy krzywdę!

Odpowiedział(a): gość, 17 stycznia 2009, 21:59 [#odpowiedz]
-1
gość
..nie ma innego wyjscia.Tylko tak mozna w sposob"racjonalny"wytlumaczyc istnienie czego kolwiek.

Odpowiedział(a): gość, 18 stycznia 2009, 00:31 [#odpowiedz]
1
gość
trzeba założyć, że albo Bóg istniał od zawsze albo powstał z niczego wraz z całym wszechświatem

co do przedmówców: zgadzam się z tym, że takie rzeczy to tylko hipotezy. To tak jak byśmy pokazywali teatr cieni psu. Pies nie zrozumie, że to tylko cień, ale go widzi i w ten sposób my próbujemy wyobrazić sobie "cień" Boga. Poza tym tyle zła i cierpienia jest dlatego, że raj utraciliśmy przecież! Gdyby jeden z przedmówców kiedykolwiek czytał Biblie wiedziałby, że Bóg wygnał ludzi z raju i dlatego żyjemy w takim "syfie".
I nie zebym byl jakis strasznie wierzący w coś wierze, ale nie wiem co to jest. Szczerze mówiąc polecam skecze świętej pamięci George'a Carlina na temat chrzescijanstwa ogolem

Odpowiedział(a): gość, 20 stycznia 2009, 15:26 [#odpowiedz]
3
gość
Ja zupęłnie inaczej postrzegam Boga. nie jest to dla mnie żadna osoba, moze nawet nie istota. To według mnie byt, który jest wszytskim... wszytskimi pierwiastakami, wymiarami, czasem, życiem, całą fizyką, matematyką, chemią, historią, psychiką, zmysłami... itp., itd. Rozumiecie o co mi chodzi? Bóg jest całym otaczającym nas światem, jest po prostu wszytskim co istnieje, więc można powiedzieć, ze jest od zawsze, i że to on jest odpowiedzialny za wszelkie stworzenie Wiem, wiem... inne rozumowanie

Odpowiedział(a): Blue, 06 marca 2009, 17:18
0
Blue
Bóg = świat = życie = otoczenie = "Wszystko"?

Odpowiedział(a): gość, 22 stycznia 2009, 17:43 [#odpowiedz]
-1
gość
Gościu .. Niekoniecznie inne rozumowanie, to co piszesz pasuje mi do panteizmu, odrobinę jeszcze do deizmu (chodzi mi tu o fizykę, matematykę.. choć może się mylę). A czy bóg jest od zawsze? To zależy kogo pytać, wierzący odpowiedzą, że tak, ateiści - nie. Do mnie bardziej przemawiają argumenty ateistów.

Odpowiedział(a): gość, 22 stycznia 2009, 17:53 [#odpowiedz]
0
gość
Tzn chodziło mi, że ateiści w ogóle zaprzeczą istnienie boga

Odpowiedział(a): gość, 25 stycznia 2009, 00:43 [#odpowiedz]
0
gość
Możliwe. To byłaby ciekawa koncepcja.

Odpowiedział(a): Darkangel, 29 stycznia 2009, 11:53 [#odpowiedz]
0
Darkangel
trudne pytanie, raczej nie do ogarnięcia ludzkim rozumem ale nasuwa sie tez kwestia tego że skoro jest ( od zawsze lub jakiegoś czasu) to czemu pozwala na wszelkie zło na kuli ziemskiej

Odpowiedział(a): gość, 30 stycznia 2009, 22:20 [#odpowiedz]
-4
gość
Ja nie wieżę w Boga i co to za historyjki Adam i Ewa? to jasne że nie istnieje zawsze bo nigdy nie istniał

Odpowiedział(a): gość, 01 lutego 2009, 21:19 [#odpowiedz]
0
gość
Bóg powstał wtedy, kiedy powstali ludzie

Odpowiedział(a): gość, 02 lutego 2009, 01:27 [#odpowiedz]
0
gość
hmmm, studiujac biologie nauczylam sie troche innego postrzegania swiata, bardziej biologicznego niz religijnego, dlatego uwazam ze religia jest dla osob tchorzliwych ktore tym zaslaniaja sie przy porazkach i niepowodzeniach poniewaz nie potrafia przyznac ze cos nie wyszlo z ich winy.

Odpowiedział(a): gość, 03 lutego 2009, 00:57 [#odpowiedz]
-4
gość
Stwierdzeni że człowiek wierzący jest szczęśliwszy od nie wierzącego to to samo stwierdzenie że człowiek pijany jest szczęśliwszy od trzeźwego. Ja tam nie wierze. Tak samo Jezus, dużo było takich ludzi jak Jezus no!

Odpowiedział(a): gradian1990, 13 lutego 2009, 00:24
2
gradian1990
Daj przykład
czy ktoś inny, taki jak Jezus, uzdrowiciel ciała i Duszy, pacyfista, nauczyciel życia, przywódca duchowy, syn Boży - był wydany przez swego ucznia, niesłusznie oskarżony i przybity do krzyża
Żeby się nie bronić od takiej śmierci trzeba być szalony, albo mieć dobry powód... tym powodem byliśmy, jesteśmy i nadal będziemy my... On umiera za nas. A Jego przesłaniem jest miłość Boga i bliźniego... twoja argumentacja wymięka przed Arystotelesem i Św. Tomaszem z Akwinu.

Odpowiedział(a): gość, 04 lutego 2009, 12:00 [#odpowiedz]
-1
gość
ja wierzę, żeby osiągnąć jakiś cel, a po jego osiągnięciu przestaję.

Odpowiedział(a): gradian1990, 13 lutego 2009, 00:43
-4
gradian1990
czyli tonąc chwytasz się skrawka lądu, by zaczerpnąć powietrza, a później puszczasz się go, by znowu tonąć => genialne (kocham sarkazm)...

Odpowiedział(a): Kanbei, 05 lutego 2009, 00:51 [rozwiń] [#odpowiedz]
-6

Odpowiedział(a): gość, 05 lutego 2009, 17:11
0
gość
Większa większość patrzy na Boga przez pryzmat kościoła, a przecież jest tyle innych religii na świecie!

Odpowiedział(a): Kanbei, 05 lutego 2009, 18:07
0
Kanbei
W tej większej większości chodziło mi o polaków. Cały świat nie bierze udziału w tej dyskusji.

Odpowiedział(a): muminek1177, 11 kwietnia 2009, 20:05
0
muminek1177
Znowu pojawia się wątek krucjat,nie chce mi się rozpisywać bo i tak nie zrozumiesz,więc krótko;motylem jesteś

Odpowiedział(a): gość, 06 lutego 2009, 00:43 [#odpowiedz]
2
gość
killme napisze Ci cos.Sami sobie robimy krzywde poczawszy od Adama i Ewy Bog chcial dobrze powiedzial ze moga spozywac owoc z kazdego drzewa poza jednym a co czlowiek zrobil zerwal i spozyl a tym grzechem bylo NIEPOSLUSZENSTWO zapamietaj ze to my sami zgotowalismy ten los i nie czepiaj sie do Boga

Odpowiedział(a): Szenioritta, 15 lipca 2009, 21:55
0
Szenioritta
adama i ewy nie bylo.

Odpowiedział(a): wanda30, 06 lutego 2009, 10:21 [#odpowiedz]
-2
wanda30
"i nie czepiaj sie Boga"...jak napisał przedmówca, bo nie mas czego. "Bóg" to zbiór norm moralnych i etycznych dla pospólstwa. a dzięki nazwaniu ich takim mianem są od wieków bezkrytycznie przez nich przestrzegane. co prawda przez wieki podpięło się do tego mnustwo łąjz zwanych kościołami, którzy to dorabiają dodatkowe idelogje a ich głównym celem jest czerpanie korzysci majątkowych.
ateiści nie potrzebują "Boga" w celu przestrzegania podstawowych wartości. co więcej, to ateiści byli twórcami "Boga"

Odpowiedział(a): gradian1990, 13 lutego 2009, 00:48
0
gradian1990
ciekawi mnie, co chcesz nam powiedzieć przez te wszystkie swoje wywody... brakuje siły, brakuje odwagi, idzie się najprostszą ścieżką, bo tak wygodniej, bo nie trzeba się wspinać mozolnie do góry... bo nic nie przeszkadza "wolności" człowieka?
Chciałbym wam pomóc odzyskać wzrok, byście wreszcie zobaczyli jakimi jesteście niewolnikami... niewolnikami grzechów, prostej drogi...Jakiekolwiek Jego Imię mówię Wam => Bóg Jest od zawsze, Czeka na Was i Zawsze Będzie... a człowiek ma wolną wolę... może wybrać wszystko.

Odpowiedział(a): gość, 07 lutego 2009, 18:47 [#odpowiedz]
-4
gość
ale pier....wanda30! Widac zes ocztała sie jakis biblii pauperum

Odpowiedział(a): siesnimi85, 08 lutego 2009, 22:29 [#odpowiedz]
3
siesnimi85
Bóg jest był i będzie. Nasza głowa jest zbyt mała aby to pojąć ... nie ma co sie rozpisywać... może kiedy indziej

Odpowiedział(a): siesnimi85, 11 lutego 2009, 11:19 [#odpowiedz]
4
siesnimi85
Niektórzy tu się troszku bulwersują, że tyle jest zła na świecie i gdzie jest w taki razie TEN Bóg...Ludzie zejdźcie na ziemie! Kto jest stwórcą obecnego zła na Ziemi?! Co Bóg podpowiada ojcu małego dziecka żeby je gwałcił co noc?! Albo szatan? Ch**a... To my. My jestesmy źli. A zapytacie gdzie jest Bóg, czemu pozwala na to. Widze, że nie uważaliście na religii...Bóg dał nam WOLNĄ WOLĘ! I nie zrobił tego po to, żeby nami kierować niczym starożytni bogowie Grecji...Każdy ma własną głowę i sam wybiera swoją "ścieżkę". Czemu zawsze zwala się na Boga, u mrze nam ktoś bliski - to wina Boga!nie chodzę za to do Kościoła i potargam biblię oraz wyklne księży...tak, najłatwiej tak. Trzeba przyjmować wszystko z jajami i tyle. Ja sam nie mam kolorowo i nie zwalam tego na Boga...

Odpowiedział(a): Schola, 11 lutego 2009, 11:57 [#odpowiedz]
-1
Schola
Moim zdaniem nie ma go wcale...
Początki świata są znane w zarysie, pierwsi ludzie, towarzyszące temu teorie, trochę faktów, znalezionych kości, szczątek, ale chyba nigdy nie będzie na 100% pewne jak do tego wszystkiego doszło.

Odpowiedział(a): Viking, 17 lutego 2009, 20:34 [#odpowiedz]
-3
Viking
Nie istnieje i tyle, kiedys się dowiemy zresztą

Odpowiedział(a): Julian, 18 lutego 2009, 15:31 [#odpowiedz]
0
Julian
Dla mnie wiara jest po to by:
-Kontrolować lud i państwo(starożytny Egipt)
-Było początkowo wytłumaczeniem wszystkiego czego człowiek nie pojmował
-By wiedział że żyje po coś i dla jakiegoś celu
-By nie czuł się samotny bo wtedy było ludzi mało a ziemia była duża
-Wreszcie po to by człowiek miał mniej problemów bo powierza się "bogowi" i on mu pomaga
-I do tego by człowiek nie lękał się śmierci
-By tworzyć społeczeństwa bo inaczej było ciężko wtedy
Wiara jest związana z miejscami na ziemi i zawsze się zmienia każda z religii świata uważa iż jest tą jedyną i prawdziwą a inni szerzą zło

Odpowiedział(a): lila1107, 22 lutego 2009, 21:38 [#odpowiedz]
3
lila1107
Tak, według mnie tak

Odpowiedział(a): muminek1177, 24 lutego 2009, 10:51 [#odpowiedz]
0
muminek1177
wiesz co to jest wiara?
Kiedy wierzymy w coś czego nie jesteśmy pewni,czego nie da się logicznie wytłumaczyć i na co nie ma naukowych dowodów.a Twoja wiedza na temat kościoła i wiary zwala mnie z nóg.
Siesnimi85 niektórym ciężko zrozumieć zgadzam się z Tobą i Iilą1107.pozd

Odpowiedział(a): muminek1177, 24 lutego 2009, 11:03 [#odpowiedz]
0
muminek1177
(wyżej)to komentarz do większości.

Odpowiedział(a): gość, 24 lutego 2009, 13:46 [#odpowiedz]
0
gość
tych ktorzy watpia ze bog istnial od zawsze zapraszam do kosciola - bo nie macie podstawowej wiedzy zeby w ogole sie na ten temat wypowiadac

Odpowiedział(a): Julian, 25 lutego 2009, 19:13 [#odpowiedz]
0
Julian
Jasne a bóg Izraelitów Hindusów to co kosmici może my się mylimy a oni mają racje myśleliście nad tym? Nie bo wierzycie że macie racje i nikt wam tego nie zabrania tylko wreszcie przestańcie krytykować innych każdy ma prawo przeżyć swe życie jak chce a wy nie możecie się w to wtrącać.
muminek1177 nie wiem czy to co pisałeś było do mnie ale poczytaj se o różnych religiach świata a nie tylko o jednej i dopiero potem się udzielaj jeśli wiedział byś co jest po śmierci wierzył byś w cokolwiek poza tym. Religie to zapewnienie człowieka że ma jakiś cel i że po śmierci coś jest bo inaczej zapanował by chaos

Odpowiedział(a): Lilyth666, 26 lutego 2009, 18:48 [#odpowiedz]
0
Lilyth666
Taaa...jesli by byl od zawsze to by przeciez szybciej stworzyl swiat...

Odpowiedział(a): emiilci00, 28 lutego 2009, 13:18 [#odpowiedz]
0
emiilci00
MOze i jest .. Tylko trudno w niego wierzyć skoro na swiecie jest tyle zla..

Odpowiedział(a): machinesghost, 02 marca 2009, 14:07 [#odpowiedz]
0
machinesghost
tak przynajmiej raz100 procent www.machinesghost.blog.onet.pl

Odpowiedział(a): Blue, 06 marca 2009, 17:34 [#odpowiedz]
0
Blue
Ciekawe, że skoro istnieje to się nie objawia... Niby jeszcze ponad 2 tys lat temu pokazywał się ludziom pod różnymi postaciami, rozmawiał z nimi, pomagał, czasem karał. A teraz? Nic. Jak ktoś twierdzi, że 'słyszy głosy' albo 'Bóg kazał mi to zrobić' to trafia do psychiatryka.

Odpowiedział(a): Arti, 08 marca 2009, 12:07 [#odpowiedz]
0
Arti
a czy "zawsze" było od zawsze?

Odpowiedział(a): Leserka, 09 marca 2009, 22:57 [#odpowiedz]
0
Leserka
Tak, ale my tego nie pojmiemy. Tak samo jak nie możemy za życia pojąć wielu boskich aspektów, choćby tego, że Bóg jest w trzech osobach, jest wiele irracjonalnych faktów których tajemnica zostanie nam wyjaśniona dopiero po śmierci. Na tym własnie polega nasza wiara, żeby zaufać Bogu w to czego pojąć nie umiemy.

Odpowiedział(a): Julian, 11 marca 2009, 19:54 [#odpowiedz]
0
Julian
Czyli wiara to zaufanie że po śmierci pojmiemy wszystko czego nie ogarniamy teraz? Tak to zrozumiałem

Odpowiedział(a): Leserka, 13 marca 2009, 22:56 [#odpowiedz]
0
Leserka
Hm , po części tak. Generalnie w wierze chodzi o bezgraniczne zaufanie Bogu i powierzeniu mu swojego życia. Musimy ufać Bogu , że on wie co dla nas najlepsze, że jest sens w cierpieniu, że wszystkie tajemnice zostaną nam wyjaśnione. Tak jak wierzysz, że przyjaciele Cię kochają, że ziemia jest okrągła tak samo wierzysz w życie wieczne, w łaske Boga i inne aspekty z naszą wiarą powiązane. Nie możesz wiedzieć tych rzeczy, nie możesz ich sprawdzić. Nie wiesz co myślą Twoi przyjaciele, nie widziałeś na własne oczy ziemi z kosmosu. Musisz wierzyć naukowcom, że ziemia kręci się wokół słońca, a przyjaciołom wierzyć w ich słowa. Tak samo wierzymy Bogu w to co nam obiecał, wypełniamy to co przykazał wierząc, że w zamian otrzymamy od niego to wszystko. To jest trudna sprawa, ale nikt nigdy nie powiedział, że łatwo jest wierzyć.

Odpowiedział(a): Julian, 19 marca 2009, 17:24 [#odpowiedz]
0
Julian
Tu masz racje wiara polega na bezgranicznym zaufaniu w boga ale są ludzie którzy nie wierzą i mają normalne życie dla mnie wiara jest zapewnieniem że mamy jakiś cel w życiu i coś jest po śmierci

Odpowiedział(a): margot, 24 marca 2009, 14:16 [#odpowiedz]
0
margot
mysle ze to kwestia wiary
ale sadze ze istnial od zawsze

Dodaj odpowiedź

Zaloguj się, aby móc odpowiedzieć na pytanie i cieszyć się pełną funkcjonalnością serwisu. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się.

wyszukiwarka   
podobne pytania   
35
19
30
77
30
35
22
36
6
6
27
21
14
30
9

popularne słowa kluczowe   
kategorie   
Biznes (753)Dom (1021)
Edukacja i szkoła (794)Erotyka i seks (324)
Film (3613)Gry (494)
Hobby (446)Inne (4929)
Komputery i Internet (1040)Kulinaria (238)
Kultura (195)Ludzie (1645)
Miłość i relacje (1289)Moda (375)
Motoryzacja (287)Muzyka i taniec (836)
Podróże (277)Polityka (118)
Praca (430)Prezenty (178)
Rozrywka (476)Sport (311)
Sztuka (65)Taniec (29)
Uroda i styl (696)Zdrowie (830)
Zwierzęta (245)
Pytania: 18001, Odpowiedzi: 327490