Witaj nieznajomy!

Zaloguj się lub załóż darmowe konto

54
smile4vere
Futra , skóra
Pytanie zadał(a) smile4vere, 13 grudnia 2009, 13:39
Co myślicie o naturalnych ubraniach czy dodatkach ze skóry , futra , biżuteria z kości słoniowej itp? Czy prawdziwe znaczy lepsze ? Wg mnie to to powinno być zabronione . Jedzenie mięsa , to jeszcze jest OK , ale jak obdzierają Ci takie zwierzę ze skóry na żywca i pożuccają gdzieś na jakimś zadupiu by się wykrwawiło na śmierć . A żyje jeszcze przez jakiś czas...

[Zgłoś do moderacji] [Dodaj do obserwowanych]

Odpowiedzi (54)

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 13:50 [#odpowiedz]
0
proszek
Świata nie zmienisz, ludzie niestety zachowują się gorzej niż zwierzęta dlatego uważam, że noszenie futer, skór itd. to sprawa indywidualna każdego człowieka.
Odnośnie do jedzenia mięsa - jesteś przeciwna "skórowaniu" żywych zwierząt itd. ale nie sądzę, że każde mięso, które zjadasz jest pozyskiwane z warunków hmm jakby to ująć "humanitarnych" tzn takich, w których to zwierze nie cierpi ...

Odpowiedział(a): smile4vere, 13 grudnia 2009, 13:54 [#odpowiedz]
0
smile4vere
Tak wiem , ale co ja mam z tym zrobić . Wiem ze w pewnym sensie jedno wyklucza drugie , ale jestem z tych którzy bez mięsa żyć nie mogą . Ale przynajmniej nie chodzę do McDonalda . No nie wiem . A można się jakoś dowiedzieć czy ten sklep z mięsem koło mojego bloku ma mięcho od rzeźnika-nie-sadysty

Odpowiedział(a): GosiaczekOsa, 13 grudnia 2009, 14:00 [#odpowiedz]
0
GosiaczekOsa
Ktos jest wg Ciebie zly bo zabija dla skór ale jak jakies zwierzé jest zabijane dlatego, zebys miala miéso na obiad to jest o.k. nie uwazasz, ze to takie tlumaczenie samej siebie stawianie wlasnych racji ponad czyjes Nie mozesz zyc bez miésa... a moze ktos powiedzialby tak samo, ze nie moze zyc bez futerka z norek... I co wtedy Jest wytlumaczony tak samo jak Ty

Odpowiedział(a): smile4vere, 13 grudnia 2009, 14:05 [#odpowiedz]
0
smile4vere
Wiem , ale zawsze mi się jakoś wydawało że jedzenie mięsa nie jest takie złe jak noszenie futer czy skóry . Jakoś to drugie bardziej mi się kojarzy z okrucieństwem

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 14:09
0
proszek
Mięso nie rośnie na drzewach także wiesz .... znowu Ci się źle wydawało

Odpowiedział(a): GosiaczekOsa, 13 grudnia 2009, 14:12
0
GosiaczekOsa
proszku, moze kolezanka w ogródku ma szklarnié miésná, a my nie doceniamy jej pomyslowosci

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 14:08 [#odpowiedz]
1
Bielasso
No jest z deka różnica żyć bez mięsa a żyć bez futra. Poza tym mięso jest głównie pozyskiwane z hodowli a nie zabija się słonia żeby mu kły spiłować. Żyć bez mięsa a bez futra to 2 różne rzeczy. Soja nie zastąpi mięsa i nie jedzenie mięsa bardzo szybko może skończyć się anemią. Ja jem mięso i będę je jadł. A du futra naturalnego jestem nastawiony na anty

Odpowiedział(a): czyczek, 13 grudnia 2009, 14:13
1
czyczek
Mam tak samo jak Ty i się zgadzam z Tobą!

Odpowiedział(a): GosiaczekOsa, 13 grudnia 2009, 14:08 [#odpowiedz]
0
GosiaczekOsa
no tak, wszystko jasne :/ swietne wytlumaczenie

a slyszalas o czyms takim jak to, ze apetyt rosnie w miaré jedzenia miésko jest latwo dostépne i za niewielká cené w kazdym sklepie miésnym, a takie futerko juz troché kosztuje, gdyby jednak bylo tak samo dostépne... nie kupilabys tlumaczác, ze "aaaaaa skoro juz i tak jadam miésko z jakiegos zabitego na te potrzeby zwierzátka, to czemu bym miala nie zalozyc futerka"

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 14:13 [#odpowiedz]
1
Bielasso
No ludzie o czym wy w ogóle mówicie Noszenie futra jest złe Zabija się normalne nie hodowlane zwierzęta, przez co giną całe gatunki To ze jemy mięso to naturalna kolej rzecz, nie jedzenie go wiąże się z konsekwencjami zdrowotnymi a jak nie będziemy nosić futra to nie będziemy mieli żadnych konsekwencji zdrowotnych.

Odpowiedział(a): GosiaczekOsa, 13 grudnia 2009, 14:16 [#odpowiedz]
0
GosiaczekOsa
no ok, super, ja tez jadam miéso bo "nie mogé bez niego zyc" ale niech mi kur** nikt nie wmawia, ze zabijanie tych które ja zjadam jest mniej zle niz zabijanie innych na skóry to jakas obluda i paranoja Wogóle co to za jakies chore pojécie mniejszego i wiékszego zla Zabijanie to zabijanie, nie wazne dla jakiego celu Jestem takim samym mordercá zabijajác swinié na obiad jak ktos kto obdziera zebré ze skóry

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 14:22
0
proszek
Mimo, że "potrafię żyć bez mięsa" to w 100% zgadzam się z GosiąOsą

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 14:19 [#odpowiedz]
0
proszek
Bielasso irytuje mnie ktoś kto twierdzi, że niejedzenie mięsa powoduje "konsekwencje zdrowotne" albo każdą jedną chorobę nawet zwykłe przeziębienie argumentuje tym. Jeżeli jest się wegetarianinem to trzeba nim być "z głową". Uwierz, że uzupełniając braki, których (w moim przypadku) nie pozyskuje z jedzenia mięsa jakoś do tej pory żyję i funkcjonuje lepiej niż nie jeden mięsożerca.

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 14:42
0
Bielasso
Nie wiem ile czasu jesteś wegetarianinem ale ja już miałem 1 koleżankę co musiała zrezygnować z nie jedzenia mięska bo zaczęła pracować i od razu na wysokich obrotach i nie było wszystko ok. Była wegetarianką z 4 lata Mam też inną koleżankę co już 7 lat jest wegetarianką i już zaczynają się problemy. Kolejna rzecze to np. zajście w ciąże u kobiety jak mięsa nie je, poczytaj o tym albo spytaj się lekarza. Jak mamy kły to nie po to żeby nimi sałatę gryźć, jesteśmy gatunkiem wszystko żernym.

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 14:49
0
proszek
Ale dlaczego myślisz stereotypami ? Wegetarianie nie żywią się sałatą. Jak wyżej wspomniałem wegetarianinem trzeba po prostu być "z głową". Jesteśmy gatunkiem wszystkożernym ok zgadzam się ale jesteśmy także gatunkiem MYŚLĄCYM a co za tym idzie podejmującym decyzje. A tak na marginesie mam swojego lekarza u którego wszystko kontroluję także o to możesz być spokojny

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 14:20 [#odpowiedz]
0
Bielasso
A co do tego że mięso nie rośnie na drzewach to każdy wie ale mięso z prosiaczka hodowanego do uboju to dla mnie co innego a futro z dzikiego tygrysa zabitego dla futra to co innego

Odpowiedział(a): GosiaczekOsa, 13 grudnia 2009, 14:26
0
GosiaczekOsa
serio faktycznie gdzie prosiakowi do takiego tygrysa w leb go i po sprawie przeciez nikt szumu nie podniesie
a swojá drogá: takie retoryczne pytanie: zabic bezdomnego dla przykladu a zabic ministra to tez jest róznica, i jedno powinno zostac zaniechane konsekwencji a drugie scigane z kodeksu karnego no bo przeciez analogicznie gdzie bezdomnemu do ministra.... aha, i uprzedzam pierwszá odpowiedz jaka pewnie by padla na ten argument: TO JEST DOKLADNIE TO SAMO

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 14:57
0
Bielasso
proszek ja wiem że wegetarianie nie jedzą tylko sałaty i marchewki mam jakieś pojęcie w tym temacie skoro się wypowiadam ( nie jak co po niektórzy wciskają swoje 5gr - nie mówię odnośnie tego pytania ), soja, tabletki i inne wynalazki. Że jesteśmy gatunkiem myślącym wiem doskonale ( chociaż jest sporo wyjątków ), ja na wegetarianizm nie mam zamiaru przechodzić moim zdaniem jest niezdrowe nie jedzenie mięsa i tyle podałem kilka przykładów wśród moich znajomych i ja nie muszę się sparzyć żeby dowiedzieć się że jest gorące.

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 15:05
0
proszek
No okej ja Ciebie do niczego nie namawiam bo to byłoby bez sensu ... skoro uważasz wegetarianizm za coś niezdrowego. Odnośnie do przykładów Twoich znajomych powiem tylko tyle, że po prostu miały złą dietę skoro wystąpiły u nich jakieś tam konsekwencje ale wiesz ... najlepiej jest się tłumaczyć niejedzeniem mięsa

Odpowiedział(a): czarnaowca, 13 grudnia 2009, 14:33 [#odpowiedz]
1
czarnaowca
Ja jestem za Bielasso. Taki jest łańcuch pokarmowy. Musimy jeść mięso (no z wyjątkiem wegetarian, ale nie sądzę, żeby było to dobre dla ich organizmu), żeby dobrze funkcjonować. A noszenie futer się pod łańcuch pokarmowy absolutnie nie podlicza.
Szczerze powiem, że mam dziwny nie smak, widząc jak ktoś nosi futro. Ogólnie to żal mi tych zwierzątek. Moi chrzestni mają fermę i nie czuje z tego powodu satysfakcji.

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 14:35
0
proszek
nie czujesz satysfakcji ale pewnie mięso z tej fermy jadłaś ...

Odpowiedział(a): czarnaowca, 14 grudnia 2009, 17:41
0
czarnaowca
Nie. Oni hodują wilki. Wilczego mięsa raczej nie jadam...

Odpowiedział(a): pepej94, 14 grudnia 2009, 19:17
0
pepej94
wtf ? hodowla wilków ?

Odpowiedział(a): czarnaowca, 14 grudnia 2009, 19:20
0
czarnaowca
Pff, co ja piszę. Nieźle wam nakłamałam. Lisy. Hodowla lisów. Moja wina, żałuje, przebaczcie

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 14:49 [#odpowiedz]
0
Bielasso
Dzięx czarnaowco Gosiaczku jak już pisałem jest różnica i to spora. Prosiaczki hoduje człowiek a tygrys sam sobie żyje na wolności. Jak zabijemy prosiaczka żeby go zjeść to dla mnie to jest usprawiedliwione tym bardziej że nie naruszamy w tym momencie eko systemu. Natomiast jak zabija się tygrysa żeby obedrzeć go ze skóry to dla mnie to nie jest ok ( mówiąc BARDZO ładnie ).

Odpowiedział(a): GosiaczekOsa, 13 grudnia 2009, 16:13
0
GosiaczekOsa
wiéc zalózmy czym prédzej hodowlé tygrysków i zarznijmy dla futerek, bédziemy usprawiedliwieni...

a co wiécej - norki sá hodowane przez ludzi tez dla futer wiéc to tez ok to sié nazywa naginanie prawdy.

Odpowiedział(a): pepej94, 13 grudnia 2009, 14:57 [#odpowiedz]
1
pepej94
trzeba jeść mięso
to podstawowy składnik naszego pokarmu
bez niego nie funkcjonowaliśmy by normalnie
Syn naszego Stwórcy żywił się przecież mięsem i nadal pozostał Bogiem

jestem przeciwko zabijania słoni na skórę, kości itp bo tych zwierząt jest mało i powinniśmy się starać aby nadal żyły na naszej planecie i aby nie wymarły

PS. proszek, zwierzęta nie mają uczuć bo nie mają duszy

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 14:59
0
proszek
załóżmy, że nie mają ale masz pewność że nie ?

PS. Od kiedy taki religijny się zrobiłeś ?

Odpowiedział(a): pepej94, 13 grudnia 2009, 15:06
0
pepej94
od zawsze taki jestem

aha, czyli jak Ty zobaczysz jakąś fajną laskę to od razu lecisz na nią ? , tak samo jest psami kotami etc.
człowiek raczej tak nie postępuje jak pies, kot czy inne stworzenie, bo ma rozum i potrafi z niego korzystać choć zdarzają się wyjątki

Odpowiedział(a): proszek, 13 grudnia 2009, 15:10
0
proszek
A co ma dusza do popędu seksualnego ?

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że coraz częściej ludzie zachowują się gorzej niż zwierzęta

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 15:13
0
Bielasso
Człowiek zabijając zwierzęta dla futra zachowuje się gorzej niż zwierzak

Odpowiedział(a): pepej94, 13 grudnia 2009, 15:16
0
pepej94
ma wiele i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy
dzięki duszy potrafimy bardziej zrozumieć czyjejś cierpienie itp.
kto nie ma dusza ten postąpi tak jak w przypadku psów
nieczystość sumienia...

Odpowiedział(a): smile4vere, 13 grudnia 2009, 15:00 [#odpowiedz]
0
smile4vere
Bielasso mógłbyś się wypowiadać za mnie . Zauważmy że większość futer jest z gatunków zagrożonych . Po za tym , ja już się pytałam czy można jakoś sprawdzić czy mięso kupujemy od kogoś kto traktuje je humanitarnie i one nie cierpią ?

Odpowiedział(a): muminek1177, 13 grudnia 2009, 15:07 [#odpowiedz]
0
muminek1177
Najważniejsza sprawa zwierząt nie obdziera się na żywca i nie zostawia na zadupiu by się wykrwawiły, by wrzucić takie pytanie trzeba miec do tego dystans i nie patrzeć swoim dobrym serduszkiem.
pepej zwierzęta nie mają uczuć, może i tak ale niektóre potrafią wcześniej wyczuć co się święci np konie, byłeś kiedyś w rzeżni tj ubojni i widziałeś konie które prowadzi się do uboju

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 15:07 [#odpowiedz]
0
Bielasso
pepej plus for You, tylko, że zwierzęta mają uczucia ponieważ (np) czują więzi rodzinne (nie wszystkie oczywiście), smile4 widać mamy podobne poglądy w danym temacie Co do sprawdzenia jak funkcjonuje dana ubojnia to nie mamy nigdy pewności. Obecnie można tylko dowiedzieć się z jakiej fermy mamy jajka i to wszystko.

Odpowiedział(a): smile4vere, 13 grudnia 2009, 15:52 [#odpowiedz]
0
smile4vere
Jajka . Super . Bo jak kura składa jajka to cierpi . Skoro nie można sprawdzić to tym gorzej :/. Ale w każdym razie wg mnie to jednak 2 inne rzeczy . Może nie mam racji ale z mojej strony to wygląda tak . ZABIJANIE ZEBY ZJESC: ludzie zwykle ucinają szybko głowy (brzmi brutalne , ale śmierć jest szybka) , i wtedy urabiają . Bo po co wyrabiać mięso z niepotrzebnymi kończynami które i tak trzeba uciąć ? ZABIJANIE DLA FUTRA: zwykle obdzierają ze skóry na żywca , albo wiedząc że to na żywca albo myśląc że zwierzęta nie żyją . A potem się takie zwierzęta gdzieś zostawia . Rzadko się takie mięso bierze do zjedzenia bo futra są zwykle ze zwierząt małych typu norki a kto się będzie z mięsem norek bawić . No i chyba nieczęsto się zdarza żeby zabić zwierzę szybko i wtedy obetrzeć ze skóry

Odpowiedział(a): muminek1177, 13 grudnia 2009, 15:58
0
muminek1177
Taaa ja iwdziałem u mnie niedaleko w lesie mieszkają takie obdarte ze skóry zwierzęta pewnie im zimno ale dają rade

Odpowiedział(a): Bielasso, 13 grudnia 2009, 20:39
0
Bielasso
Nie chodzi o to że kura cierpi jak składa jajka tylko o to w jakich warunkach jest hodowana

Odpowiedział(a): Puszek1245, 14 grudnia 2009, 17:30
0
Puszek1245
Ja to też mam coś skóro podobnego, ale już z tego wyrosłem
Dobrze, że takie coś robią, bo dzięki temu jakieś zwierzątko sobie pożyje jeszcze trochę

Odpowiedział(a): muminek1177, 13 grudnia 2009, 16:19 [#odpowiedz]
0
muminek1177
A dlaczego nikt nie powie prawdy, dlaczego dziewczyny te zwierzęta giną bo wy chcecie w tych futrach chodzić, ładnie wyglądać i wogóle się puszyć (Puszek sory)
To że te zwierzęta są tak bestialsko mordowane to tylko wina kobiet......... i nie pisać hipokryta hahaha

Odpowiedział(a): GosiaczekOsa, 13 grudnia 2009, 16:23
0
GosiaczekOsa
hej hej hej moze nie generalizujmy wlasnie o tym caly czas mówié, ze nie kazdy uwaza za moralne zakladanie takiego futerka kosztem biednego zwierzécia nigdy w zyciu nie zalozylabym futra naturalnego. bo niby po co a chcialabym powiedziec muminku, ze co raz czésciej mézczyzni tez zakladajá futra... wiéc to nie tylko kobiety majá chéc zakladania zwierzátek na siebie.

Odpowiedział(a): pepej94, 13 grudnia 2009, 16:31
0
pepej94
czapka z lisa -ginie 1 lis
futro z norek-ginie 200 norek
...

Odpowiedział(a): Puszek1245, 13 grudnia 2009, 19:11
0
Puszek1245
Nic nie szkodzi
Bardzo dobrze to ująłeś muminku...
Ale też zgodzę się trochę z Gosią, gdyż w dzisiejszych czasach i mężczyźni(niektórzy) noszą futra, więc to też trochę nasza wina....
Ja w życiu nie założyłbym naturalnego futra-wystraczy mi, że mam kurtkę z puszkiem(ironia losu) na kapturze

Odpowiedział(a): muminek1177, 14 grudnia 2009, 06:43
0
muminek1177
Facet w futrze to i szpilki by pasowały.....
Ja nigdy nie chodziłem w skórzanej kurtce lub innej odzieży tego typu lepiej nigdy nie kupiłem...... jedynie co to buty ale to chyba skóra z bysia więc nie był bity tylko dla skóry ale dla mięsa

Odpowiedział(a): proszek, 14 grudnia 2009, 12:56
0
proszek
Tak na marginesie są teraz kurtki z tzw. EKO-skóry

Odpowiedział(a): Puszek1245, 14 grudnia 2009, 16:57
0
Puszek1245
I co proszek, masz taką

Odpowiedział(a): proszek, 14 grudnia 2009, 17:02
0
proszek
Tak, mam taką ... tylko, że to nie jest skóra naturalna ze zwierzęcia ...

Odpowiedział(a): Katari, 21 grudnia 2009, 19:03
0
Katari
A ja miałam futro z królika i lubię mięso. A co do zabijania zwierząt to ja osobiście się nie nadaje bo mam problem z zatłuczeniem robali. Jeżeli zwierzęta są do jedzenia to trzeba je jeść takie prawo natury zresztą nie tylko ludzie to mięsożercy. Denerwuje mnie natomiast wybijanie całych gatunków dla ładnego furta czy skóry. Mądre powiedzenie głosi że wszystko dobre co z umiarem. Jak już zabijają krowę na mięsko to można z tego zrobić i buty i torebka prawda że wszyscy lubią.buty ze skóry?

Odpowiedział(a): smile4vere, 13 grudnia 2009, 16:34 [#odpowiedz]
0
smile4vere
Wiem że to wina kobiet , i chyba właśnie dlatego prostestuję ! Żeby jak najmniej było takich futer ! Żeby przestali je produkować ! I tak wgl patrzcie na mój ostatni komentarz - mam rację , czy jest coś o czym nie wiem i o czym trzeba mnie uświadomić ?

Odpowiedział(a): pepej94, 13 grudnia 2009, 16:37
0
pepej94
od razu nasunęła mi się myśl : Kruella z 101 Dalmatyńczyków ...

Dodaj odpowiedź

Zaloguj się, aby móc odpowiedzieć na pytanie i cieszyć się pełną funkcjonalnością serwisu. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się.

wyszukiwarka   
podobne pytania   
3
14
8
21
22
29
18
7
41
26
4
14
11
9
5

popularne słowa kluczowe   
kategorie   
Biznes (753)Dom (1021)
Edukacja i szkoła (794)Erotyka i seks (324)
Film (3613)Gry (494)
Hobby (446)Inne (4929)
Komputery i Internet (1040)Kulinaria (238)
Kultura (195)Ludzie (1645)
Miłość i relacje (1289)Moda (375)
Motoryzacja (287)Muzyka i taniec (836)
Podróże (277)Polityka (118)
Praca (430)Prezenty (178)
Rozrywka (476)Sport (311)
Sztuka (65)Taniec (29)
Uroda i styl (696)Zdrowie (830)
Zwierzęta (245)
Pytania: 18001, Odpowiedzi: 327490