Jakie masz pytanie?

lub

Pytanie:

Na czym dokładnie polega i jak przebiega "gra w klasy", "podchody z zadaniami", "podchody we dwoje" oraz "gra w klepkę"?

avatar

Gość (5.172.*.*)


Odpowiedź:

Gra w klasy

Gra w klasy to jedna z najstarszych i najprostszych gier podwórkowych, która nie wymaga skomplikowanego sprzętu ani dużej przestrzeni. Wszystko, czego potrzebujesz, to kawałek kredy i niewielki kamyk lub inny mały przedmiot. Gra polega na rysowaniu na ziemi wzoru z prostokątów, najczęściej w kształcie „drabinki” składającej się z kilku pól. Celem gry jest przejście całej drabinki, skacząc na jednej nodze, bez dotykania linii oraz z omijaniem pola, na którym leży rzucony wcześniej kamyk.

Przebieg gry:

  1. Narysuj wzór na ziemi – zazwyczaj składa się z 8-10 pól, ponumerowanych od 1 do 10.
  2. Gracz rzuca kamyk na pole numer 1 i skacze na jednej nodze przez wszystkie pola, omijając pole z kamykiem.
  3. Po dotarciu do końca, gracz odwraca się i wraca, podnosząc kamyk.
  4. Gracz rzuca kamyk na kolejne pole i powtarza proces.
  5. Wygrywa ten, kto pierwszy przejdzie wszystkie pola z rzuconym kamykiem.

Podchody z zadaniami

Podchody to gra terenowa, która dostarcza mnóstwo emocji i radości. Celem gry jest odnalezienie drużyny uciekającej przez drużynę goniącą, przy jednoczesnym wykonywaniu zadań pozostawionych przez uciekających.

Przebieg gry:

  1. Grupa dzieli się na dwie drużyny: uciekającą i goniącą.
  2. Drużyna uciekająca wyrusza pierwsza, pozostawiając za sobą ślady, np. strzałki z patyków lub kredy, oraz zadania do wykonania.
  3. Zadania mogą być różnorodne – od zagadek logicznych, przez zadania fizyczne, po łamigłówki.
  4. Drużyna goniąca wyrusza po określonym czasie i podąża za śladami, wykonując przy tym zadania.
  5. Celem jest odnalezienie drużyny uciekającej w jak najkrótszym czasie.

Podchody we dwoje

Podchody we dwoje to wariant klasycznych podchodów, który można rozegrać w parach. Jest to świetny sposób na spędzenie czasu z przyjacielem lub partnerem, a także na budowanie współpracy i zaufania.

Przebieg gry:

  1. Para ustala, kto będzie uciekał, a kto gonił.
  2. Osoba uciekająca zostawia ślady i zadania, które druga osoba musi odnaleźć i wykonać.
  3. Zadania mogą być dostosowane do zainteresowań obu osób, np. pytania związane z ich wspólnymi wspomnieniami.
  4. Gra kończy się, gdy osoba goniąca odnajdzie uciekającego.

Gra w klepkę

Gra w klepkę to mniej znana, ale równie emocjonująca gra podwórkowa. Polega ona na odbijaniu piłki od ściany za pomocą ręki lub specjalnej deski (klepki).

Przebieg gry:

  1. Gra toczy się przy ścianie, od której odbija się piłkę.
  2. Gracze na zmianę odbijają piłkę od ściany, starając się nie pozwolić, by piłka upadła na ziemię.
  3. Każdy błąd, taki jak upuszczenie piłki czy odbicie jej poza wyznaczoną strefę, skutkuje utratą punktu lub przyznaniem punktu przeciwnikowi.
  4. Wygrywa ten, kto zdobędzie określoną liczbę punktów jako pierwszy.

Każda z tych gier ma swój niepowtarzalny urok i dostarcza mnóstwo zabawy. Są one nie tylko doskonałym sposobem na aktywne spędzenie czasu, ale także na rozwijanie umiejętności takich jak zręczność, współpraca i myślenie strategiczne. Zachęcam do wypróbowania każdej z nich, by odkryć, która z nich sprawi Wam najwięcej radości!

Podziel się i wyślij odpowiedź swoim znajomym: