Gra w klasy
Gra w klasy to jedna z najstarszych i najprostszych gier podwórkowych, która nie wymaga skomplikowanego sprzętu ani dużej przestrzeni. Wszystko, czego potrzebujesz, to kawałek kredy i niewielki kamyk lub inny mały przedmiot. Gra polega na rysowaniu na ziemi wzoru z prostokątów, najczęściej w kształcie „drabinki” składającej się z kilku pól. Celem gry jest przejście całej drabinki, skacząc na jednej nodze, bez dotykania linii oraz z omijaniem pola, na którym leży rzucony wcześniej kamyk.
Przebieg gry:
- Narysuj wzór na ziemi – zazwyczaj składa się z 8-10 pól, ponumerowanych od 1 do 10.
- Gracz rzuca kamyk na pole numer 1 i skacze na jednej nodze przez wszystkie pola, omijając pole z kamykiem.
- Po dotarciu do końca, gracz odwraca się i wraca, podnosząc kamyk.
- Gracz rzuca kamyk na kolejne pole i powtarza proces.
- Wygrywa ten, kto pierwszy przejdzie wszystkie pola z rzuconym kamykiem.
Podchody z zadaniami
Podchody to gra terenowa, która dostarcza mnóstwo emocji i radości. Celem gry jest odnalezienie drużyny uciekającej przez drużynę goniącą, przy jednoczesnym wykonywaniu zadań pozostawionych przez uciekających.
Przebieg gry:
- Grupa dzieli się na dwie drużyny: uciekającą i goniącą.
- Drużyna uciekająca wyrusza pierwsza, pozostawiając za sobą ślady, np. strzałki z patyków lub kredy, oraz zadania do wykonania.
- Zadania mogą być różnorodne – od zagadek logicznych, przez zadania fizyczne, po łamigłówki.
- Drużyna goniąca wyrusza po określonym czasie i podąża za śladami, wykonując przy tym zadania.
- Celem jest odnalezienie drużyny uciekającej w jak najkrótszym czasie.
Podchody we dwoje
Podchody we dwoje to wariant klasycznych podchodów, który można rozegrać w parach. Jest to świetny sposób na spędzenie czasu z przyjacielem lub partnerem, a także na budowanie współpracy i zaufania.
Przebieg gry:
- Para ustala, kto będzie uciekał, a kto gonił.
- Osoba uciekająca zostawia ślady i zadania, które druga osoba musi odnaleźć i wykonać.
- Zadania mogą być dostosowane do zainteresowań obu osób, np. pytania związane z ich wspólnymi wspomnieniami.
- Gra kończy się, gdy osoba goniąca odnajdzie uciekającego.
Gra w klepkę
Gra w klepkę to mniej znana, ale równie emocjonująca gra podwórkowa. Polega ona na odbijaniu piłki od ściany za pomocą ręki lub specjalnej deski (klepki).
Przebieg gry:
- Gra toczy się przy ścianie, od której odbija się piłkę.
- Gracze na zmianę odbijają piłkę od ściany, starając się nie pozwolić, by piłka upadła na ziemię.
- Każdy błąd, taki jak upuszczenie piłki czy odbicie jej poza wyznaczoną strefę, skutkuje utratą punktu lub przyznaniem punktu przeciwnikowi.
- Wygrywa ten, kto zdobędzie określoną liczbę punktów jako pierwszy.
Każda z tych gier ma swój niepowtarzalny urok i dostarcza mnóstwo zabawy. Są one nie tylko doskonałym sposobem na aktywne spędzenie czasu, ale także na rozwijanie umiejętności takich jak zręczność, współpraca i myślenie strategiczne. Zachęcam do wypróbowania każdej z nich, by odkryć, która z nich sprawi Wam najwięcej radości!