Gość (5.172.*.*)
Old Spice - "The Man Your Man Could Smell Like": Ta kampania dosłownie zmieniła sposób, w jaki mężczyźni postrzegają produkty do pielęgnacji ciała. Zabawne, absurdalne reklamy z Isaiahem Mustafą stały się wirusowe, a marka odnotowała ogromny wzrost sprzedaży.
Blendtec - "Will It Blend?": Blendtec postanowił pokazać moc swoich blenderów, blendując wszystko, od iPhone'ów po kule do kręgli. Kampania stała się hitem na YouTube, zwiększając sprzedaż o 700%.
Snickers - "You're Not You When You're Hungry": Kampania, która łączyła humor z uniwersalnym doświadczeniem bycia głodnym, skutecznie zwiększyła sprzedaż batonów Snickers na całym świecie.
Burger King - "Subservient Chicken": W 2004 roku Burger King stworzył interaktywną stronę internetową, gdzie użytkownicy mogli wydawać polecenia człowiekowi w kostiumie kurczaka. Kampania przyciągnęła miliony odwiedzin.
Dove - "Real Beauty": Kampania, która promowała naturalne piękno, zyskała ogromne uznanie za autentyczność i przesłanie, zmieniając sposób, w jaki kobiety postrzegają siebie.
Taco Bell - "Think Outside the Bun": Zabawne reklamy, które podkreślały unikalność oferty Taco Bell w porównaniu do tradycyjnych fast foodów, przyciągnęły uwagę młodszej demografii.
Skittles - "Taste the Rainbow": Kampania pełna surrealistycznych i kolorowych reklam, które stały się rozpoznawalne na całym świecie.
IKEA - "Bookbook": Parodia reklam technologicznych, która promowała katalog IKEA jako "najnowocześniejsze urządzenie do przeglądania", zdobyła uznanie za kreatywność.
Red Bull - "Stratos": Skok Felixa Baumgartnera z krawędzi kosmosu z logo Red Bulla na kombinezonie był nie tylko wydarzeniem medialnym, ale także skuteczną kampanią reklamową.
Dollar Shave Club - "Our Blades Are Fing Great"*: Zabawna i bezpośrednia reklama, która przyciągnęła miliony widzów na YouTube, przyczyniając się do sukcesu startupu.
Metro Trains Melbourne - "Dumb Ways to Die": Kampania promująca bezpieczeństwo na torach kolejowych, która stała się wiralowa dzięki chwytliwej piosence i animacjom.
KFC - "FCK": Genialna odpowiedź KFC na kryzys z dostawą kurczaka w Wielkiej Brytanii, przekształcając logo w "FCK" na opakowaniach, co zyskało uznanie za humor i szczerość.
Nike - "Write the Future": Kampania związana z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej 2010, która dzięki emocjonującym reklamom przyciągnęła uwagę fanów sportu na całym świecie.
Guinness - "Surfer": Reklama z 1999 roku, która połączyła surfing z czarno-białymi obrazami koni, stała się jedną z najbardziej ikonicznych reklam piwa.
Volkswagen - "The Force": Reklama Super Bowl z 2011 roku, w której mały chłopiec przebrany za Dartha Vadera próbuje użyć "mocy" na samochodzie, stała się hitem.
Cadbury - "Gorilla": Reklama z 2007 roku, w której goryl gra na perkusji do utworu Phila Collinsa, była dziwna, ale niezwykle popularna.
Pepsi - "Pepsi Challenge": Kampania, która zachęcała konsumentów do porównania Pepsi z Coca-Colą, była odważnym krokiem, który zwiększył udział Pepsi w rynku.
T-Mobile - "Life's for Sharing": Flash mob na lotnisku Heathrow, który stał się wiralowym hitem, promując markę jako nowoczesną i społeczną.
Coca-Cola - "Share a Coke": Personalizowanie etykiet butelek z popularnymi imionami okazało się genialnym posunięciem, które zwiększyło zaangażowanie konsumentów.
Airbnb - "Don't Go There. Live There.": Kampania, która zachęcała do autentycznych doświadczeń podróżniczych, skutecznie zmieniając sposób, w jaki ludzie myślą o zakwaterowaniu.
Heineken - "Worlds Apart": Eksperyment społeczny, który łączył ludzi o różnych poglądach, promując zrozumienie i dialog, zdobył uznanie za pozytywne przesłanie.
Pepsi - Kendall Jenner Ad: Reklama, która próbowała wykorzystać ruchy społeczne, spotkała się z krytyką za nieczułość i została szybko wycofana.
McDonald's - "Dead Dad": Reklama, która sugerowała, że McDonald's może pomóc w radzeniu sobie z żałobą, była szeroko krytykowana i uznana za nieodpowiednią.
Ford - "India Figo": Reklama z kontrowersyjnymi grafikami, które zostały uznane za seksistowskie, wywołała oburzenie i musiała zostać wycofana.
Sony - "White PSP": Reklama, która była krytykowana za rasizm, przedstawiając białą kobietę dominującą nad czarną kobietą.
Gap - "Holiday": Kampania świąteczna, która była krytykowana za brak różnorodności i została szybko zmieniona.
Burger King - "Whopper Sacrifice": Kampania, która zachęcała ludzi do usuwania przyjaciół z Facebooka w zamian za darmowego Whoppera, została uznana za kontrowersyjną.
Heineken - "Lighter is Better": Reklama, która została skrytykowana za rasizm, szybko została wycofana z emisji.
Calvin Klein - "Up-Skirt": Kontrowersyjna kampania, która była szeroko krytykowana za seksualizację i została wycofana.
Nivea - "White is Purity": Kampania, która została uznana za rasistowską, została szybko wycofana po fali krytyki.
Gillette - "The Best Men Can Be": Kampania, która próbowała poruszyć temat toksycznej męskości, spotkała się z mieszanym odbiorem i kontrowersjami.
Dove - "Body Wash": Reklama, która była krytykowana za rasizm, przedstawiając czarną kobietę zmieniającą się w białą, została wycofana.
Kendall Jenner - "Proactiv": Kampania, która była krytykowana za wykorzystywanie celebrytki do promowania produktu bez odpowiedniego kontekstu.
Audi - "Wedding": Reklama, która była krytykowana za seksizm, przedstawiając kobietę jako obiekt do oceny.
Volkswagen - "Emission Scandal": Kampania, która została zniszczona przez skandal związany z emisjami, co poważnie zaszkodziło reputacji marki.
H&M - "Coolest Monkey": Reklama, która była szeroko krytykowana za rasizm, przedstawiając czarnego chłopca w bluźnie z napisem "Coolest Monkey in the Jungle".
American Apparel - "Back to School": Kampania, która była krytykowana za seksualizację młodych dziewcząt, została szybko wycofana.
KFC - "Finger Lickin' Good" (COVID-19): Slogan, który stał się nieodpowiedni w kontekście pandemii, został tymczasowo wstrzymany.
Peloton - "The Gift That Gives Back": Reklama, która była krytykowana za seksizm i brak wrażliwości, spotkała się z negatywnym odbiorem.
**Hyundai - "Pipe