Pytanie zadał(a) grendel11, 23 listopada 2012, 22:17
Kupiłem auto Renault Laguna z 2003r. z oponami 205-55-R16. Czy zmieniając opony na nowe muszę kupić o identycznych parametrach czy mogę wybrać wybrać inną numerację? Jeśli tak, to jaką?
wiec tak jedyne co nas trzyma to felga. Masz 205 więc felga ma
minimum 6" szerokości, więc możesz już od 195 zaczynać. 55
cóż mając 16" felgę i jeżeli seria miała profil 55 to
zmiana profilu spowoduje błędny odczyt prędkości, nie jest to
za duże lecz obecne auta naładowane elektroniką głupieją i
może np. nie zadziałaś ESP lub wyświetli się jego błąd.
R16 tego nie ruszamy bo pasuje tylko pod felgę 16". Lepiej kup z
podobnym parametrem, za szeroka opona też nie może być bo w
zimie się ze śniegu nie wygrzebiesz, radzą by nawet były
jeszcze węższe gdyż opona się ładnie wżera. Ktoś powie że
gorsza przyczepność a ja powiem że zimą się nie zapier.dala
no chyba że mamy tył napęd
roy taki jesteś mądry? to mam dla Ciebie zagadkę elektryczną
...... opel corsa b nie działa wentylator chłodnicy, wszystkie
czujniki nowe, termostat nowy, układ odpowietrzony, pompa
działa, obieg w porządku ..... przy próbie uruchomienia
wentylatora na ,,krótko" (wtyczka czujnika termicznego)
słychać załączanie stycznika (od wentylatora drugi) ale
wentylator nie działa, wyjmuję stycznik, próbuje znów na
krótko, kolejny stycznik zaskakuje, wyjmuję kolejny, znów
próba załącza trzeci a później czwarty a wentylator ani
drgnie, co się k.... dzieje , do wentylatora powinien być jeden
stycznik, dlaczego pozostałe działają? styczników jest cztery
trzy zielone o takich samych parametrach i jeden czarny? i co
wymyślisz?
a masz jakiś wentylator na podmiankę? może twój już zdechł
Po drugie sprawdzałeś domowym sposobem termostat zagotuj go w garnku i obacz czy
się otwiera. Jaka temperatura ci się pojawia? Masz wlaną wodę
czy płyn.
Jak uruchamiałeś na krótko? odpiąłeś wtyczkę i spiąłeś
te dwa piny? wtedy wiatrak powinien się obracać.
wentylator podłączony na krótko gwiżdże aż miło, termostat
kupiłem nowy gotowałem oba, stary otworzył się pierwszy więc
założyłem stary, zalany płynem, kiedyś był problem z
zasilaniem na wentylator to mechanik podłączył nowy przewód z
akumulatora do drugiego stycznika dodatni, stąd wiem że to ten
stycznik, na tym przewodzie założył bezpiecznik, są dwa
czujniki jeden z dwoma pinami i gdy je łącze nic się nie
dzieje, drugi z trzema gdy łącze dwa z nich jest tak jak
napisałem, zaraz po złożeniu silnika (Szlif był) przy próbie
odpalenia było słychać gwizd a później jakby trzask palonego
bezpiecznika tylko tyle że o wiele głośniejszy, no i wszystko
działa oprócz wentylatora, do dobrego elektryka mam ok 60 km,
wyjdzie na to że zrobię nową instalację pod wentylator i
włącznik w środku od
wentylatora jest ten z dwoma pinami?
Rośnie ale zegar wewnątrz nic nie pokazuje, problem chyba
rozwiązany, i to w niedzielę po odłączeniu czujnika od klimy
od chłodnicy, wentylator działa, nie wiem co było, może
jakieś zwarcie, bo przewody, wtyki od klimy odłączone, wiszą
sobie, zaizolowane, może któryś przemókł? a co z zegarem
który powinien pokazywać temp silnika, jest tam jakiś
bezpiecznik czy tylko czujnik-przewód- zegar ?
to ja powiem ci ciekawostkę, mi też się nie załącza bo mam
zbyt wydajny system chłodzenia
max 89 stopni a termostat na 95
natomiast szwankuje mi właśnie jakiś styk bo jak lekko po
żyłuje silnik to wskazówka wychodzi po za zakres, czasem wraca
na 89 stopni czasem faluje między tym zakresem. Problem tkwi
właśnie w drodze wskaźnik-czujnik, na razie wiem że jest ok
więc się tym nie przejmuje.