Witaj nieznajomy!

Zaloguj się lub załóż darmowe konto

3
drops31
Mam pomysł żeby tego lata przynajmniej przez tydzień wstawać codziennie rano i biegać i takie tam ale do tego chciałabym również dobrać do tego jakąś dietę czyli przykładowo musli z jogurtem naturalnym rano na obiad coś innego i takie tam. M
Pytanie zadał(a) drops31, 20 maja 2012, 13:46

[Zgłoś do moderacji] [Dodaj do obserwowanych]

Odpowiedzi (3)

Odpowiedział(a): Puszek1245, 20 maja 2012, 15:13 [#odpowiedz]
0
Puszek1245
http://www.pytajnia.pl/dzial/pytania/pokaz/11646/jak_ ulozyc_diete_na_lato_/

Wystarczy, że zadasz raz pytanie, nie musisz spamować

Odpowiedział(a): dietalux, 16 kwietnia 2016, 17:27 [#odpowiedz]
0
dietalux
Witaj. Myśle, że tu znajdziesz klucz do sukcesu i pięknej sylwetki.
http://dietalux.pl/16975

Bez efektu jojo, efekt utrzymuje się na stałe.
Smaczne i zdrowe przepisy rozpisane na każdy dzień.

Odpowiedział(a): Dagmareczka, 24 lipca 2022, 18:00 [#odpowiedz]
1
Dagmareczka
Otyłość może mieć wiele różnych przyczyn. Ważną rolę odgrywają nawyki żywieniowe i ruchowe. Nadwaga występuje, gdy organizmowi dostarcza się więcej energii niż faktycznie potrzebuje (dodatni bilans energetyczny). Nadmiar energii jest magazynowany w postaci tkanki tłuszczowej. Aby zmniejszyć ryzyko zdrowotne związane z nadwagą lub otyłością, należy trwale unormować masę ciała. Często wymaga to zmiany zachowania. Jednak zmiana zakorzenionych nawyków i wzorców zachowań jest często bardzo trudna. Dla skutecznego odchudzania cenne wsparcie oferują lekarze specjaliści lub eksperci.

Podczas odchudzania zapotrzebowanie na witaminy i minerały pozostaje niezmienne. Należy jedynie zmniejszyć spożycie energii. Jeśli chcesz skutecznie schudnąć, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na jakość swojego jedzenia. Ideałem jest dieta mieszana o obniżonej wartości energetycznej, ale zbilansowana, uwzględniająca w miarę możliwości wszystkie grupy pokarmowe. Bo odchudzanie może być skuteczne i trwałe tylko wtedy, gdy posiłki są jednocześnie sycące i nie pojawiają się zachcianki. Ważna jest gęstość energetyczna posiłków. Powinna ona być jak najniższa. Gęstość energetyczna opisuje zawartość energii w żywności w kaloriach (kcal) lub kilodżulach (kJ) na gram lub 100 gramów spożywanej żywności.

Nauka świadomości głodu i sytości (ponownie): Wiele osób nie dostrzega już naturalnych odczuć głodu i sytości. Proste środki behawioralne, takie jak robienie przerwy od jedzenia przez cztery do pięciu godzin po posiłku, mogą pomóc. Dzięki temu, że jemy powoli i często przeżuwamy, posiłek trwa dłużej, a uczucie sytości (zwykle po 20 minutach) pojawia się już w trakcie jego trwania. Ważne jest, aby przestać jeść, gdy tylko poczujesz się najedzony.

Jedzenie bez rozpraszania uwagi: telewizor, smartfon, komputer czy gazeta powinny być odłożone na bok lub wyłączone podczas jedzenia. Jeśli jesz bez rozpraszania uwagi, możesz być bardziej świadomy swoich posiłków, cieszyć się nimi bardziej i w konsekwencji jeść wolniej.
Wysoka zawartość błonnika i witamin: Należą do nich warzywa, rośliny strączkowe, owoce i produkty pełnoziarniste. Pokarmy o wysokiej zawartości błonnika zapewniają długotrwałą sytość.
Wybierz małe talerze: Jeśli jedzenie podawane jest na mniejszych talerzach, porcje wydają się większe i spożywanie mniejszych potraw może być lepiej akceptowane.

Spożycie tłuszczów - jakość ponad ilość: Należy preferować wysokiej jakości oleje roślinne (np. oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej z orzechów włoskich i lniany), a także orzechy i nasiona. Częste spożywanie bardzo tłustych pokarmów, takich jak wysokotłuszczowe mięso i wędliny, wysokotłuszczowe produkty mleczne, fast foody i dania gotowe, wysokotłuszczowe pieczywo, słodycze, chipsy i tym podobne, nie mają zbyt wiele miejsca w diecie podczas redukcji masy ciała.
Niskotłuszczowe, ale nie bez smaku: Dla wielu produktów spożywczych istnieją alternatywy o niższej zawartości tłuszczu, które zapewniają taką samą ilość składników odżywczych, ale znacznie mniej kalorii. Przykładowo, warto sięgać po niskotłuszczowe mleko i niskotłuszczowe produkty mleczne oraz niskotłuszczowe produkty mięsne i wędliniarskie (np. szynka).

Metody przygotowywania potraw uwzględniające kalorie: Wiele kalorii można zaoszczędzić już podczas przygotowywania potraw. Na przykład gotowanie na parze, gotowanie i grillowanie powinno być preferowane w stosunku do smażenia na głębokim oleju i panierowania. Jeśli chcesz zaoszczędzić dodatkowe kalorie, odetnij widoczny tłuszcz z kiełbasek.

Woda to najlepszy napój: Jeśli chcesz skutecznie schudnąć, powinnaś unikać zbędnych kalorii pochodzących z cukrowych, a więc energetycznych napojów i alkoholu. Woda (mineralna) oraz niesłodzone herbaty ziołowe i owocowe to idealne środki gaszące pragnienie.

Regularne posiłki: Idealnym rozwiązaniem jest dostosowanie przyjmowania pokarmów do indywidualnego rytmu. Jeśli pozostawisz zbyt duże przerwy między posiłkami, sprowokujesz zachcianki. Regularne posiłki (śniadanie, obiad i kolacja, a także mała przekąska, taka jak owoce i warzywa lub niskotłuszczowy produkt mleczny) i plan posiłków mogą pomóc. Nie należy unikać poszczególnych całych posiłków (np. śniadania). Prawdziwymi "tułaczami" nie są zazwyczaj główne posiłki, ale wysokokaloryczne przekąski (np. chipsy, słodycze).

Źródło: http://www.biotrendy.pl/kategoria-produktu/odchudzani e-i-dieta/

Dodaj odpowiedź

Zaloguj się, aby móc odpowiedzieć na pytanie i cieszyć się pełną funkcjonalnością serwisu. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się.

wyszukiwarka   
podobne pytania   
3
15
38
5
14
15
1
4
12
3
6
42
15
30
26

popularne słowa kluczowe   
kategorie   
Biznes (747)Dom (1019)
Edukacja i szkoła (794)Erotyka i seks (324)
Film (3613)Gry (493)
Hobby (445)Inne (4928)
Komputery i Internet (1039)Kulinaria (238)
Kultura (194)Ludzie (1645)
Miłość i relacje (1289)Moda (372)
Motoryzacja (286)Muzyka i taniec (836)
Podróże (275)Polityka (118)
Praca (423)Prezenty (178)
Rozrywka (473)Sport (311)
Sztuka (65)Taniec (29)
Uroda i styl (695)Zdrowie (826)
Zwierzęta (244)
Pytania: 17966, Odpowiedzi: 327389